Украина расширит объемы и ассортимент экспорта в Хорватию | Дорогие женщины, поздравляем вас с Международным женским днем! | Кабмин утвердил план меропреятий относительно неподконтрольных территорий | Президент Луганской РТПП поздравляет с днём энергетика | Международные программы на развитие малого и среднего бизнеса сельских территорий |


Новости / 07.05.2014 15:06
Звернення комітету із дерегуляції економіки Луганської Палати щодо проведення державного нагляду у сфері господарської діяльності

Звернення комітету із дерегуляції економіки Луганської Палати щодо проведення державного нагляду у сфері господарської діяльності

 

 

Прем′єр-міністру України                                                    ЯЦЕНЮКУ А.П.

Міністру економічного розвитку і торгівлі України

ШЕРЕМЕТІ П.М.

Народному депутату, заступнику голови комітету Верховної Ради України з питань економічної політики

ЛЯПІНІЙ К.М. 

 

Про надання пропозицій 

щодо проведення державного нагляду (контролю)

у сфері господарської діяльності

 

Серед основних перешкод для функціонування підприємництва в Україні була й залишається значна кількість та тривалість перевірок бізнесу.

Тому пропонуємо, у найкоротший термін прийняти відповідний Закон України щодо введення мораторію на перевірки у сфері господарської діяльності строком на 3 роки для всіх без виключення контролюючих та фіскальних органів. Визначити, що проведення позапланових перевірок можливе лише за рішенням суду,  в тих випадках коли це стосується безпеки країни та населення.

 

Передбачити, що у період дії мораторію необхідно провести ряд заходів щодо оптимізації державного нагляду (контролю), а саме:

1. Ліквідувати найбільш корумповані контролюючі структури, такі як:

1.1 Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні інспекції. Головною проблемою залучення інвестицій в Україну є бар′єри у сфері дозвільної системи, одним із яких є погодження об′єкту  на введення в експлуатацію, яке здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні інспекції.

За час свого існування ця структура показала себе як найбільш корумпована в Україні. В новинах часто висвітлюються факти щодо хабарництва з боку Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Луганській області.

Таким чином пропонуємо, ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України з її територіальними інспекціями, а їх повноваження з питань будівництва покласти на органи місцевого самоврядування.

Вважаємо, що функції Державної архітектурно-будівельної інспекції України та її територіальних інспекцій можуть виконувати органи місцевого самоврядування, бо саме ці органи володіють інформацією щодо потреб будівництва в містах та селищах, а також перебудови та реконструкції будинків, капітального ремонту та інше.

Крім того, це значно знизить вартість отримання дозволів, декларацій, так як суб′єкти підприємництва зможуть отримувати зазначені документи на місцевому рівні. 

1.2 Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (далі - Транспортна інспекція) та її територіальні інспекції. До експертно-апеляційної ради при Держпідприємнитцві України більшість скарг від суб′єктів господарювання надходить на дії посадових осіб Транспортної інспекції щодо незаконного анулювання ліцензій.

Так, за даними Держпідприємництва України, протягом минулого року до експертно-апеляційної ради надійшло 179 скарг, з них на дії Транспортної інспекції 62 скарги. За результатами їх розгляду були прийняті рішення про неправомірність анулювання ліцензій у 34 випадках, що складає понад 50 відсотків. На нашу думку, цей факт говорить про корумпованість даного органу.

Таким чином пропонуємо, ліквідувати Транспортну інспекцію її територіальні інспекції, а їх повноваження покласти на обласні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

1.3 Державна екологічна інспекція та її територіальні інспекції. На сьогоднішній день здійснюють свою діяльність Департаменти екології та природних ресурсів при обласних державних адміністраціях, які видають дозволи, та територіальні Державні екологічні інспекції, які здійснюють контроль.   

Як показує практика, контролювати повинен той орган, який видав дозвільний документ. У зв′язку із цим пропонуємо ліквідувати Державну екологічну інспекцію та її територіальні інспекції, а їх функції покласти на Міністерство екології та природних ресурсів України та Департаменти екології та природних ресурсів при обласних державних адміністраціях.

2. Переглянути Закон України «Про основні принципи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон про нагляд):

2.1 Визначити конкретний перелік контролюючих органів  (у тому числі фіскальних) та для кожного з них періодичність проведення перевірок (але не частіше 1 разу на 3 роки). Крім того, у Законі про нагляд передбачити, що проведення позапланових перевірок можливе лише за рішенням суду.

 

2.2 Виключити з Закону про нагляд таке поняття, як критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності, у зв′язку із чим пропонуємо виключити пункт 2 статті 5 Закону. Визначення контролюючими органами ступенів ризику є однією з корупційних схем цих органів, так як їх визначає сам контролюючий орган.

 

2.3 У статті 20 Закону про нагляд передбачити обов′язкове залучення громадських організації до здійснення державного нагляду (контролю), у ролі спостерігача,  з метою захисту прав та законних інтересів суб′єктів господарювання.

3. На виконання Закону про нагляд (у новій редакції) прийняти відповідну постанову Кабінету Міністрів України, яка передбачатиме здійснення щоквартального моніторингу планових та позапланових перевірок, яке необхідно покласти  на консультативно-дорадчі органи при облдержадміністраціях.

4. В кримінальному та адміністративному Кодексах України передбачити жорстку відповідальність за порушення контролюючими органами вимог Закону про нагляд, а саме щодо збільшення термінів виконання покарань та розмірів адміністративних штрафів.

На підставі вищенаведеного, Комітет з дерегуляції економіки при Луганській РТПП просить, підтримати наші пропозиції та здійснити відповідні заходи щодо внесення змін, зазначених у  листі.

Про прийняті рішення та здійснені заходи просимо повідомити Комітет з дерегуляції економіки при Луганській РТПП у строки, передбачені діючим законодавством.

 

 

Голова Комітету

з дерегуляції економіки                                                                                   В.М.СЕМЕНЧЕНКО

Просмотров: 2660 | Версия для печати

Цены на товары
Крупа манная 4,95 грн.
Молоко, жирность 2,5% 7,45 грн.
больше цен
Горячая линия
femmes russes a marier contador de visitas

93401, Украина, г. Северодонецк, проспект Химиков, 48а
телефон/факс: +38 (0645) 703 690
E-mail: lcci508509@gmail.com
Разработан - Телерадиокомпания РТС © ЛРТПП 2011 г.

Все права защищены.

Использование любых материалов, размещённых на сайте, разрешается при условии ссылки http://lcci.lg.ua для интернет-изданий - прямой открытой для поисковых систем гиперссылки.

Ссылка должна быть размещена вне зависимости от полного либо частичного использования материалов.